مجوز دسترسی به کاربران در شبکه workgroup

در شبکه دامین دسترسی و مجوزهای لازم را می توان به راحتی به کاربران و فایل ها داد ولی در شبکه های workgroup یه مقدار متفاوت است. فرض کنید می خواهید دسترسی به فلدری را برروی سیستم x برای کاربری در سیستم y فراهم سازید. به این ترتیب باید عمل کنید:


در این حالت ابتدا میبایست در کامپیوتری که میخواهید چیزی را در آن Share کنید یک User جدید با رمز عبور تعریف کنید و سپس وارد Folder Options و سربرگ View شده و تیک آخرین گزینه یعنی Use simple file sharing را بردارید. بعد از آن روی همان فولدری که میخواهید برای آن دو بزرگوار X و Y در اختیار بگذارید، راست کلیک وSharing and Security را کلیک کنید. در کادر باز شده گزینه Share this Folder را بزنید و بعد دکمه Permissions را کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه everyone را حذف و دکمه Add را کلیک کنید حالا نام آن Userای که تازه ایجاد کردید را Add کنید و سپس سطح دسترسی این فولدر را از جهت Read only بودن یا نبودن مشخص نمایید و در سربرگ Security نیز همین User را Add کرده و همین سطح دسترسی را برایش مشخص کنید.

حالا در سیستم آن افرادی که قرار است به این فولدرها دسترسی داشته باشد وارد Control Panel شده و User Account را باز میکنیم. وارد user آنها میشویم. از بالا سمت چپ گزینه Mange my network password را کلیک میکنیم. در کادر باز شده در قسمت نام سرور نام آن سیستمی را که آن فولدر درش Share هست را وارد میکنیم. در قسمت user نیز مجداداً نام آن سیستم را به همراه یک \ و نام آن یوزری که تازه در آن ساختیم وارد میکنیم (مثلا: server\username) و در قسمت Password هم که رمز عبور آن یوزر را وارد میکنیم و بعد هم Ok.

حالا فقط همین افراد میتوانند به آن منابع در آن سیستم دسترسی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد