اتصالات کابلهای مسی

کانکتور تلفن Rj – 11 و Rj-12
کانکتورهای  R j – 11 و R j – 12  دارای 4 یا 6 پین فلزی است که بیشتر مصرف تلفنی و مخابراتی دارد. کابل مورد استفاده این کانکتورها کابل 4 و یا 6 رشته تخت می باشد و برای اتصال به کابل تخت نیاز به آچار پرس ویژه ای
دارد. 
 
                                                                                                    
 
 
 
کانکتور Rj-45
این کانکتورها دارای 8 پین میباشد. و در شبکه های استار برای اتصال کابلهای شبکه به دستگاهها استفاده می شود. مرغوبیت این کانکتورها بستگی به روکشی دارد که بر روی پین های فلزی آن آبکاری شده است بطوریکه بهترین روکش 50 میکرون می باشد. این کانکتورها توسط آچار پرس مخصوص به کابل شبکه متصل می شوند. (شکل بالا)
معمولاً نصب دستی این کانکتورها برای شبکه های مهم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بجای آن باید از پچ کوردهای آماده و تست شده در کارخانه استفاده گردد.

  کاور کانکتور
کاور لاستیکی طراحی شده برای کانکتور R j- 45 علاوه بر زیبا کردن کابل رابط اتصال کابل به کانکتور را محافظت کرده و مانع از ورود گرد و غبار به پورت نیز می شود.

 

 

 

ادامه مطلب ...

نصب ویندوز با یک اشاره!

Windows UnattendedInstallation دیسک ویندوزی است که توسط کاربر شخصی سازی شده است. این دیسک پس از وارد کردن تنظیمات مورد نظر کاربر و افزودن نرم افزارهای مورد نیاز ساخته می شود. این دیسک تمام آنچه را که از ویندوز و نرم افزارهای جانبی به آن دیکته شده است، بدون هیچ سؤال و جواب اضافی نصب می کند.
برای ساخت دیسک ویندوز شخصی خود کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:


1. در سی دی ویندوز XP به مسیر \Support\tools مراجعه کرده و سپس فایل Deploy.cab را در یکی از درایوهای ویندوز کپی کنید. در ادامه توسط winzip، winrar یا خود ویندوز آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل setupmgr.exe را از درون محتوای فایل cab کپی و درون یکی از درایوهای هارد دیسک قرار دهید.


ادامه مطلب ...