نصب ویندوز با یک اشاره!

Windows UnattendedInstallation دیسک ویندوزی است که توسط کاربر شخصی سازی شده است. این دیسک پس از وارد کردن تنظیمات مورد نظر کاربر و افزودن نرم افزارهای مورد نیاز ساخته می شود. این دیسک تمام آنچه را که از ویندوز و نرم افزارهای جانبی به آن دیکته شده است، بدون هیچ سؤال و جواب اضافی نصب می کند.
برای ساخت دیسک ویندوز شخصی خود کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:


1. در سی دی ویندوز XP به مسیر \Support\tools مراجعه کرده و سپس فایل Deploy.cab را در یکی از درایوهای ویندوز کپی کنید. در ادامه توسط winzip، winrar یا خود ویندوز آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل setupmgr.exe را از درون محتوای فایل cab کپی و درون یکی از درایوهای هارد دیسک قرار دهید.



2. روی Setupmgr.exe دوبار کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. سپس کلید Next را زده و در ادامه Create New را انتخاب کرده و با فشردن کلید Next به پنجره بعدی بروید(تصویر1).
3. مطمئن شوید که گزینه Unattended Setup انتخاب شده باشد، سپس Next را کلیک کنید( تصویر2).

ویندوز سه سوتی

4. در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب و دکمه Next را بزنید( تصویر 3).
5. گزینه Fully Automated را علامت زده و به مرحله بعد بروید(تصویر4).
6. در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده می شود. این پنجره به شما امکان می دهد که تعیین کنید آیا ویزارد، یک پوشه توزیعی را روی کامپیوتر شما بسازد یا پوشه توزیعی را روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایل های ویندوز است، ایجاد کند. گزینه Set Up From a CD را انتخاب کرده به مرحله بعد بروید( تصویر5).

ویندوز سه سوتی

7. در این پنجره گزینه .... I Accept را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید( تصویر6).
8. با کمی دقت به پنجره جدید متوجه خواهید شد که گزینه های موجود در آن شبیه به گزینه هایی است که هنگام نصب ویندوز با آن ها مواجه می شوید. پنجره ها را یک به یک سپری کنید و در هر بخش گزینه مناسب را انتخاب کرده یا وارد کنید تا به دکمه Finish برسید( تصاویر7 تا 11).
9. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید، در قالب یک فایل پرسیده می شود. در این بخش نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر داده و یک نسخه روی فلاپی ذخیره کنید(تصویر14).

ویندوز سه سوتی

10. از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب کنید.
11. اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده است، اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید نگاهی به محتویات فایل بیاندازید( ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل اضافه کنید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه Setup Manager مشورت های لازم را انجام دهید). برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز کنید. شما می توانید خطوط دیگری را نیز بر حسب نیاز برای فعالیت های دیگر مانند تعیین پارتیشن نصب هارد دیسک یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین کنید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را می توانید داخل فایل های کمکی موجود در Deploy.cab مشاهده کنید. اگر داخل فایل هرگونه تغییری اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و سپس آن را ببندید.
12. فایل را روی فلاپی دیسک کپی کنید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات تعیین شده را مورد استفاده قرار می دهد.

ویندوز سه سوتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد